انتخاب DVR و NVR مناسب


انتخاب DVR و NVR مناسب

ضبط تـصاویر مـهم ترین وظـیفه ی DVR ها و NVR ها مـی باشد.
بنابراین انتخاب دستگاه های استند الون دارای اهمیت و حساسیت بالایی است .

در این مقاله به بحث و بررسی موارد مهم برای انتخاب دستگاه DVR و NVR  خواهیم پرداخت .

دستگاه های استندالون به دو دسته DVR  و NVR  تقسیم می شوند . DVR ها برای سیستم های مداربسته آنالوگ و NVR  ها در سیستم های مداربسته تحت شبکه کاربرد دارند .

البته دستگاه های هیبریدی موسوم به XVR نیز وجود دارند که همزمان هم دوربین های مداربسته ی آنالوگ و هم دوربین های مداربـسته ی تـحت شبکه را پشتیبانی می کنند.

دستگاه های DVR و NVR قلب تپنده ی سیستم های نـظارت تـصویری محسوب می شوند ، بـنابراین انتخاب آگاهانه ی آنها می تواند تاثیر چشمگیری در کیفیت حاصله داشته باشد .

  1. هایک ویژن

هر آنچه که باید در مورد DVR ها و دستگاه های ضبط دیجیتال بدانید

دستگاه های ضبط دوربین مداربسته دارای تنوع های بسیار زیادی بوده که در پروژه های مختلف با توجه به نیاز قابل انتخاب می باشند ، این تفاوت ها به شرح ذیل می باشند :

 

تعداد کانال

نشان دهنده تعداد دوربینی است که دستگاه  NVR  یا DVR  مد نظر ، پشتیبانی می کند یا به عبارت دیگر تعداد دوربین مداربسته ای که به آن دستگاه می توان هم زمان متصل نمود .

 

کیفیت تصویر ورودی

این خصوصیت به معنای این است که دستگاه ضبط دیجیتال ، توانایی پشتیبانی از چه رزولوشنی را در ورودی دارد ، به عبارت دیگر تا چه رزولوشن دوربین را پشتیبانی می کند .

 

کیفیت ضبط

رزولوشن و ابعاد تصویری که دستگاه DVR و یا NVR  مورد نظر را پشتیبانی می کند .

 

تعداد ورودی صدا

تعداد ورودی میکروفن را در DVR ها تعیین می کند .

 

? تعداد و حجم هارد

معمولا تعداد هاردی که دستگاه های DVR  و یا NVR  پشتیبانی می کند محدود به تعداد ? ، ? ، ? ، ? و بالاتر و حجم پشتیبانی جهت هر هارد می تواند ? ترابایت و یا ? یا ? ترابایت باشد .

 

آپشن های هوشمند

بعضی DVR ها و  NVR ها آپشن های هوشمندی همچون تشخیص و عکاسی از چهره ، تشخیص عبور از خط مجازی و آپشن هایی از این جنس دارند که فراخور پروژه می توانند مورد استفاده قرار گیرند .

 

تعداد کانال بازپخش

یکی از مهم ترین گزینه در انتخاب DVR و NVR که تاثیر در قیمت این دستگاه ها نیز دارد تعداد کانال تصویری است که این دستگاه ها می تواند به صورت همزمان بازپخش کند .

 

? فریم ضبط ، نمایش و بازپخش

در هر سه حالت نمایش تصویر و ضبط تصویر و بازپخش تصویر فریم ریت تصویر بسیار مهم می باشد ، معمولا این فریم ریت اگر زیر ?? فریم باشد ، خیلی مناسب به نظر نمی رسد ،  فریم ریت تا ?? فریم بر ثانیه نیز می توانند باشد .

 

 ?  خروجی ها

خروجی های دستگاه های ضبط دیجیتال معمولا HDMI ، VGA و  AV می باشند و یک خروجی نیز برای AUDIO و یا صدا دارند که اگر دستگاهی تمام این خروجی ها را نداشته باشد طبعا قیمت کمتری دارد .

 

تعداد پورت USB

پورت های USB برای  اتصال به ماوس جهت کار با منوی DVR و NVR  و همچنین برای اتصال فلش مموری و بک آپ تصاویر و یا آپگرید دستگاه می باشند .

در مقاله فوق، مهم ترین موارد جهت خرید DVR ها و NVR ها ذکر شد. شایان ذکر است موارد دیگری مانند برند ، گارانتی ، کاربر پسند بودن رابط کاربری، پایداری کارکرد و … نیز وجود دارند که در انتخاب یک دستگاه ضبط دیجیتال مناسب، برای مصرف در پروژه ها از اهمیت بالایی برخوردارند.

  1.  قیمت دوربین مدار بسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. نصب دوربین مداربسته
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.