پنجره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟


پنجره آلومینیومی بهتر است یا upvc؟

به نقل کارشناسان ما در حوزه پنجره دوجداره و مصاحبه با متخصصین شرکت پنجره آسمان جواب این سوال که، پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا upvc یکی از مسائلی است که سازندگان بسیاری همواره به دنبال آن هستند. امروزه در ساخت درب و پنجره دوجداره از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام از آنها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. از بین تمام متریال‌ها، آلومینیوم و upvc جز پرکاربردترین متریال در ساخت پروفیل‌های درب و پنجره هستند.امروزه مدل‌های مختلفی از انواع پنجره در بازار عرضه می شود و باید گفت که یو پی وی سی و آلومینیوم به عنوان دو پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. به طور کلی می توان گفت که این متریال در ساختمان ها بسیار با اهمیت بوده و باید در نظر داشته باشید که استفاده از آلومینیوم و upvc جایگزین متریال قدیمی و ناکارآمدی مانند چوب و آهن شده است. عایق بندی پنجره یو پی وی سی و آلومینیومی بسیار بالا بوده و همچنین از دیگر نگاه ها می توان گفت که این محصولات می توانند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهند.m55066_-------UPVC.jpg

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

آلومینیوم یکی از رایج ترین متریال در ساخت پروفیل‌های درب و پنجره می باشد. آلمینیوم فلزی بهادار، قابل بازیافت، سبک، بادوام و مقاوم است. همچنین دارای تنوع فریم، رنگ، یراق آلات و غیره هستند که می‌توانند نیازهای صنعت ساختمان را براورده سازند. آلومینیوم وزن سبکی دارد، در مقایسه با آهن برای تولید درب و پنجره مناسب‌تر است. پروفیل های آلومینیومی دو نوع ترمال بریک و نرمال تولید می شوند.پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک : پروفیل آلومینیومی ترمال به نمونه ای گفته می شود که لاستیک های پلی آمید مابین جداره داخلی و خارجی پروفیل توسط ماشین آلات به هم دوخته می شوند. این پروفیل ها عایقی در برابر حرارت و آلودگی صوتی می باشند. از دیگر ویژگی های این گونه پروفیل ها می توان به استحکام و طول عمر بالای آن ها اشاره کرد.پروفیل پنجره آلومینیوم نرمال: این نوع پروفیل فاقد تیغه پلی آمید می باشد. این گونه پروفیل ها از خاصیت عایق کمتر و استحکام پایین تری نسبت به پروفیل های ترمال برخوردار می باشند.

درب و پنجره دو جداره UPVC

از دیگر محصولاتی که امروزه در بازار عرضه می شود و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است را می توان محصولات تولید شده بر پایه یو پی وی سی دانست که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و شما می توانید این محصول را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. یو پی وی سی در واقع به نوعی پلاستیک فشرده و مقاوم شده گفته می شود که از وزن بسیار سبکی برخوردار می باشد و در نهایت یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما خواهد بود.از این روی اگر به دنبال خرید یک محصول حرفه ای هستید و همچنین هزینه های خرید یک پنجره برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، خرید پنجره یو پی وی سی می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد. عایق بندی مناسب در کنار کیفیت بسیار بالا را می توان از جمله مهم ترین ویژگی های این محصولات برشمرد و شما می توانید با خرید این سری از محصولات در هزینه های خود صرفه جویی کنید. محصولات یو پی وی سی امروزه در مدل ها و رنگ های متنوعی در بازار عرضه می شود و شما قادر خواهید بود که از این کالا به صورت حرفه ای استفاده داشته باشید.

تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی

با بیان تفاوت این دو متریال تصمیم گیری در مورد اینکه درب و پنجره آلومینیومی بهتر است یا یو پی وی سی راحت تر است. این تفاوت ها شامل مواردی است که در ادامه به آنها اشاره می شود.– یکی از اصلی ترین مزیت پنجره های آلومینیومی نسبت به UPVC امکان انتخاب پنجره های آلومینیومی تا ابعاد 21 متر عرض و 4 متر ارتفاع می باشد. این میزان ابعاد پنجره امکان استفاده بیشتر از نور طبیعی را فراهم می کند. امروزه حداکثر استفاده از نور طبیعی و گستردگی بصری مورد توجه معماری مدرن قرار گرفته است. به همین دلیل بیشتر معماران در پاسخ به سوال اینکه درب و پنجره آلومینیومی بهتر است یا یو پی وی سی استفاده از پنجره های آلومینیومی را ترجیح می دهند.– از جمله مزیت های دیگر پنجره های آلومینومی این است که قاب درب و پنجره آلومینیومی معمولا نازک تر از متریال یو پی وی سی است. به همین دلیل قسمت کمتری از شیشه زیر قاب قرار می گیرد و این امر سبب ایجاد روشنایی بیشتر در محیط می شود.– علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از مزیت‌های درب و پنجره آلومینیومی این است که امکان استفاده از یراق آلات ضد سرقت در این نوع درب و پنجره وجود دارد.– همچنین درب و پنجره های آلومینیومی به دلیل امکان استفاده از سیستم ترمال بریک در ساخت آنها معمولا عایق بیشتری در مقایسه با درب و پنجره های یو پی وی سی ایجاد می کنند.

پنجره آلومینیوم یا یوپی وی سی؟

اگر چه درب و پنجره ترمال بریک از نظر هزینه، قیمت بیشتری نسبت به یو پی وی سی دارد. اما با توجه به کیفیت درب و پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک، پرداخت هزینه اضافی یک سرمایه گذاری در ساختمان محسوب می شود. چون از هر نظر ترمال بریک کیفیت بیشتری دارد. با توجه به مواردی که در مورد تفاوت های این دو نوع درب و پنجره بیان شد، اکنون می توان به سوال درب و پنجره آلومینیومی بهتر است یا یو پی وی سی پاسخ داد. پاسخ این سوال این است که از هر نظر درب و پنجره آلومینیومی بهتر از یو پی وی سی است.برای کاهش قیمت پنجره‌های منزل یا پروژه‌های خود، میتوانید پنجره دوجداره یو پی وی سی را انتخاب کنید. وزن سبک، قیمت پایین و ظاهر سفید و یکدست این نوع پنجره ها عامل اصلی استقبال از آنها می باشد. اما اگر به دنبال پنجره های مقاوم تر هستید، پنجرهای آلومینیومی بهترین انتخاب هستند. در پنجره دوجداره آلومینیومی می‌توانید از قفل‌های ایمن‌تر و باکیفیت‌تر از پنجره دوجداره یوپی وی سی استفاده کنید.همچنین با مقایسه پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک با پنجره دوجداره یو پی وی سی متوجه خواهید شد که انواع یراق آلات متنوع در انواع طراحی باعث زیبایی دوچندان درب و پنجره های آلومینیومی می شود که جذابیتی تازه را به این سبک پنجره ها می بخشد. پنجره های آلومینیومی قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست هستند. امکان استفاده مجدد از فلز آلومینیومی باعث شده است که فلز آلومینیومی پس از پایان مصرف به طبیعت باز نگردد و امکان تولیدات متنوع را داشته باشد.منبع:https://asemanwindow.com/بهترین-پنجره-دوجداره-تراس/   
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.